Schoolgids

In onze schoolgids en op onze welkomstpagina willen we een duidelijk beeld geven van de uitgangspunten, de doelen en de organisatie van onze school. Voor ouders die een school moeten kiezen voor hun kind wil deze gids een handleiding zijn en antwoord geven op vragen als:

• Wat is ‘t Karregat voor een school?
  • Welke keuzes maakt de school?
  • Hoe is het onderwijs georganiseerd?

Belangrijke vragen voor ouders. Zij vertrouwen hun kind tenslotte een groot deel van de dag toe aan een school. De eerste acht jaar dat een kind naar school gaat, wordt de basis gelegd voor het daarop volgende onderwijs. Scholen in ons land hebben een zekere vrijheid om zelf te bepalen wat belangrijk is om een kind te leren.

Alle ouders van wie de kinderen drie jaar worden, krijgen een landelijke gids toegestuurd waarin de overheid duidelijk maakt welke eisen er aan een basisschool gesteld worden. Naast die gids kunt u onze schoolgids of de website van scholen op de kaart gebruiken om te bepalen of ‘t Karregat een school is die bij uw ideeën past. Ook een bezoek aan onze Facebook of LinkedIn pagina kan u een goed beeld geven van wat wij belangrijk vinden. Een bezoek aan onze school kan hieraan zeker bijdragen. Aanmelden voor een rondleiding kan via dit formulier.
Mist u nog informatie? Neem dan vooral contact op met de directeur: coen.vandenelsen@salto-eindhoven.nl of bel naar 040-2810325.

De schoolgids voor schooljaar 2023-2024 vindt u hier